خانه و آشپزخانه

بدون دانستن این نکات، تابه گریل نخرید

تابه گریل گرد ماهان

غذاهای گریل‌شده یا کبابی را اغلبمان دوست داریم. همبرگرها، استیک‌ها و غذاهایی از این قبیل معمولا روی باربیکیو یا تنور ذغالی بسیار خوشمزه‌تر می‌شوند، اما اگر به‌دلیل فضای بسته منزل یا دلایل دیگر از این نظر در مضیقه هستید، می‌توانید تابه گریل غیربرقی را امتحان کنید.

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید در هنگام خرید تابه گریل در نظر بگیرید، جنس ماده استفاده شده در ساخت تابه است. تابه گریل را از جنس‌های مختلفی می‌سازند که هر یک ویژگی خاصی به تابه می‌بخشند

تابه گریل ساخته شده از آلیاژ حاصل از ریخته‌گری آلومینیوم گرما را به‌صورت یکنواخت توزیع می‌کند. این آلیاژ را با چند لایه نچسب می‌پوشانند تا هم دماهای بالا را تحمل کند و هم اینکه غذا به کف آن نچسبد.

به‌دنبال تابه گریلی باشید که شیارها و خطوط عمیقی داشته باشد. قسمت انتهایی شیارها نباید دارای خمیدگی و انحنا باشد. این شیارها کمک می‌کنند تا روغن اضافی از غذا گرفته شود و روی قسمتی از غذا که در تماس با کف تابه است خطوط قهوه‌ای رنگ دلچسبی نقش ببندد. همچنین بخارشدن سس غذا در بین این شیارها به غذای شما طعم خوبی می‌دهد.

نچسب بودن تابه

این ویژگی برای تابه گریل ضروری است، زیرا از چسبیدن و سوختن غذا پیشگیری می‌کند. اگر تابه گریل دارای پوشش نچسب باشد، مجبور نمی‌شوید چند بار در طی پخت غذا آن را به روغن آغشته کنید.

وزن تابه: سنگین یا سبک؟

نکته مهم دیگر که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید وزن تابه است‌. تابه گریل نباید آن‌قدر سنگین باشد که در حمل یا جابه‌جایی آن دچار مشکل شوید.

انتقال و تابش گرمایی در تابه گریل

تابه گریل خوب، تابه‌ای است که علاوه‌بر انتقال حرارت، عمل تابش گرما (یا حرارت دهی بدون نیاز به تماس با سطح) را هم به‌خوبی انجام دهد. بنابراین تابه باید به سرعت گرم شود و با انتقال حرارت غذا را به بهترین شکل ممکن بپزد. همچنین به‌دلیل وجود شیارها بخشی از غذا با کف تابه تماس پیدا نمی‌کند و بنابراین آن بخش از غذا باید با تابش پخته شود. بنابراین بسیار مهم است که تابه‌ای که می‌خرید هر دو قابلیت انتقال و تابش گرما را به‌خوبی داشته باشد.

انواع تابه گریل از نظر کف تابه

تابه‌های گریل به‌طورکلی به دو دسته تقسیم می‌شوند که بر اساس طراحی کف آنهاست و هر یک ویژگی‌هایی دارند. تابه‌های گریل شیاردار و تابه‌های گریل سنگین با کف صاف. البته برخی تابه‌ها هر دو ویژگی را با هم دارند و دو رو هستند

تابه گریل گرد ماهان
تابه گریل گرد ماهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *